Oekraine

1 2 3 4

Oproep van Wolter Broekema voor gastgezinnen

Honderdduizenden mensen uit Oekraïne hebben hun land verlaten om de oorlog te ontvluchten. Alles achtergelaten. Alleen het hoognodige mee.
Onze lokale overheid probeert in samenspraak met de regio zo snel mogelijk opvanglocaties te realiseren. Maar dat kan enkele weken duren en dan moet het niet tegenzitten.

En dat terwijl er op dit moment al mensen onderweg zijn en vandaag of morgen hopen aan te komen. Ook in Nijverdal/Hellendoorn.

En daarom zijn we dringend op zoek naar mensen die - als overbruggingsperiode tot de opvanglocaties klaar zijn - één of enkele vluchtelingen tijdelijk in hun huis kunnen opvangen.

Het is niet niks wat gevraagd wordt.

Je zit met taal, soms traumatische ervaringen die mensen hebben opgedaan, privacy dat er voor een tijdje minder is.

Maar we hopen op - daar waar mogelijk - open armen in onze gemeente Hellendoorn voor medemensen, broeders en zusters uit het zo zwaar getroffen Oekraïne.

Mocht u ruimte beschikbaar kunnen stellen, dan kunt u contact opnemen met Wolter Broekema en Alie Danen, Dille 9a. email: w.broekema@kpnplanet.nl of tel. 06-18337284

Hulp voor de vluchtelingen uit de Oekraïne

De Raad van Kerken Nijverdal-Hellendoorn participeert in het overleg betreffende de vluchtelingen uit de Oekraïne. Vandaar het volgende bericht.
Voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne zijn er bedden, beddengoed, lampjes, ledikantjes enz. nodig. Mogelijk ook kledingkasten, huisraad enz.
Heeft u iets van deze spullen over, en wilt en kunt u die missen, dan graag een mail of telefoontje naar Vluchtelingenwerk:
E-mail: oekraine@stichtingdewelle.nl
telefoon: 06-43276082

Het telefoonnummer is van maandag tot en met donderdag bereikbaar van 10.00 tot 16.00 uur. Wilt u dan ook melden of u het zelf kunt komen brengen. U zult dan wel horen waar het naartoe moet.
Verder zal er binnenkort nog wel een oproep komen voor vrijwilligers om te helpen bij allerlei zaken.
Denkt u dat u specifieke expertise op een bepaald gebied hebt, dan kunt u zich ook melden bij Vluchtelingenwerk.
Deze informatie kunt u nalezen op de site van de Raad van Kerken, waar een speciale pagina is ingericht voor berichten over de vluchtelingen uit de Oekraïne.