Werkgroep Gebed

De Werkgroep Gebed organiseert door het jaar heen enkele gebedsinitiatieven. In januari de “Week van Gebed” en rond Pinksteren de “Nacht van Gebed”.

De “Week van Gebed” is een wereldwijde gebedsactie, waarbij het thema ieder jaar door een ander land wordt aangedragen. De materialen worden verzorgd door Raad van Kerken Nederland en Missie Nederland. De werkgroep neemt de plaatselijke organisatie op zich van de verschillende gebedsmomenten en de afsluitdienst, in samenwerking met de aangesloten kerken.

De “Nacht van Gebed” is een initiatief van stichting “Open Doors”, waarbij op veel plekken een avond / nacht speciaal voor de christenen in landen met geloofsvervolging wordt gebeden. De “Nacht..” volgt altijd op de “Zondag voor de Vervolgde Kerk”, die één week na Pinksteren wordt gehouden. Op die zondag wordt in veel kerken aandacht besteed aan de Vervolgde Kerk, de Nacht vindt in diezelfde week plaats, van vrijdag op zaterdag.

Ook andere gebedsmomenten kunnen incidenteel en na gebleken behoefte geïnitieerd worden, zoals bijvoorbeeld een gebedsavond voorafgaand aan een verkiezingstijd.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Marcel Ticheler, 0548-619647 of tichelermarcel@gmail.com